Патріотичне виховання


Свято до Дня Незалежності України "Наша єдина Україна"

Конспект заняття на тему "Моя сім'я"

Конспект заняття на тему: "Любіть,шануйте традиції"

Конспект заняття на тему: "Державні та національні символи України"

Перегляд ілюстрацій: "Українські традиції"


 Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі   до  найближчого оточення (сім'ї, батьківського дому,
рідного міста, села), яке вони     бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов'язаним з ними. Важливе значення для виховання
патріотичних почуттів у дошкільників має приклад дорослих,     оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне
ставлення,  ніж  починають  засвоювати   знання.
.                                                                                                .
                   Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення
дітей   з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри,
творча    діяльність та ін.), національні, державні свята.
                                        Основними напрямами   патріотичного  виховання  є :
— формування уявлень про сім'ю, родину, рід і родовід;
— краєзнавство;
— ознайомлення з явищами суспільного життя;
— формування знань про історію держави, державні символи;
— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;
— формування знань про людство.
                Цілеспрямоване патріотичне виховання повинно поєднувати любов до найближчих людей з формуванням такого ж ставлення і до певних феноменів
суспільного буття.   З цією метою факти життя країни, з якими ознайомлюють дошкільнят, ілюструють прикладами з діяльності близьких їм дорослих, батьків
залучають до оцінки суспільних явищ, спільної участі з дітьми у громадських справах. 
                   Важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення до народознавства — вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу. Дошкільників ознайомлюють з культурними і матеріальними цінностями родини і народу, пояснюють зв'язок людини з минулими і майбутніми поколіннями, виховують розуміння смислу життя, інтерес до родинних і народних традицій.                                                                                                                                                                                                                                                
               Значну роль у вихованні дітей відіграють народні традиції — досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління (шанувати старших, піклуватися про дітей, відзначати пам'ятні дати тощо). З традиціями тісно пов'язані народні звичаї — усталені правила поведінки; те, що стало звичним, визнаним, необхідним; форма виявлення народної традиції (як вітатися, як ходити в гості та ін.).
               Прилучаючись до народознавства, діти поступово утверджуватимуться у думці, що кожен народ, у тому числі й український, має звичаї, які є спільними для всіх людей. Пізнаючи традиції, народну мудрість, народну творчість (пісні, казки, прислів'я, приказки, ігри, загадки тощо), розширюючи уявлення про народні промисли (вишивка, петриківський розпис, яворівська іграшка), вони поступово отримують більш-менш цілісне уявлення про втілену в художній і предметній творчості своєрідність українського народу. Водночас у дітей розширюються знання про характерні для рідного краю професії людей, про конкретних їх представників. При цьому вихователь повинен не стільки піклуватися про збагачення знань, скільки про їх творче засвоєння, розвиток почуттів дітей. 

Немає коментарів:

Дописати коментар